Використання електричної тяги

На кінець XIX – початок XX століття в Європі та Америці з усіх областей застосування електродвигунів жодна не набула такого промислового значення, як електрична тяга, причому це були електричні локомотиви як для різних копалень і шахт, так і для електрифікованих внутрішньоміських і міжміських залізниць.

У славній когорті відомих учених та інженерів, які присвятили себе дослідженню електрики і впровадженню її в усі галузі діяльності людини, видатне місце належить нашому співвітчизнику, полтавчанину, артилерійському офіцеру та інженеру, винахіднику першого в світі електричного трамваю Ф. А. Піроцькому.

Ф.А. Піроцький ще в 1876 році запропонував «рейковий екіпаж» з електродвигуном і опублікував результати своїх досліджень на покинутій залізничній вітці завдовжки 3,5 версти поблизу Петербурзького порту в «Інженерному журналі» й розіслав його багатьом фізикам і електротехнікам. Його спостереження і ідеї підштовхнули колег до робіт в цьому напрямі, й не тільки в Росії. Представники фірми «Сіменс і Гальське» негайно відправили статтю своєму керівництву до Німеччини. І незабаром, в 1879 р., на Берлінській промисловій виставці демонструвалася перша дослідна електрична залізниця фірми «Сіменс і Гальське», яка довела можливість передачі електроенергії рейками для руху вагончиків.

Її успіх примусив фірму для закріплення за собою права власності на цей винахід побудувати вже декілька повноцінних міських залізниць в Берліні, Оффенбасі та Відні, а також декілька гірничозаводських залізниць.

По матеріалам energetika.in.ua.